mandag 14. juni 2010

Lite scrapping for tida

Det scrappes ikke så mye om dagen. Litt har det blitt, men om sommeren er det liksom så mye annet å henge fingra i. Bl.a har jeg hatt planer om å male diverse stuemøbler et par år, men det har blitt med tanken inntil nå. Vi har nesten ingen nye møbler - dvs. vi hadde nye møbler - i glass. Glass sofabord, glass spisebord - lite praktisk med barn i huset, og dessuten var spisebordet så lite at det kun var plass til 4 personer. Så det ble solgt og vi tok inn gamle arvemøbler. I alle mulige farger og utforminger og mye furu!
Men nå blir alt dette hvitt! Hvitt og fint! :) Ser allerede nå at det blir mer helhet i stua her. Blir kanskje noen bilder etterhvert som jeg blir ferdig. Noen møbler skal også inn på prinsesserommet. Kommer jo ikke bort fra at jeg har en 2,5 åring som krever sin plass, med sine dukker og prinsesseting :) Men det er bare koslig å stulle med rommene til ungene synes jeg. Også håper jeg jo selvsagt at om de er vant med å ha det litt pent rundt seg, så vil de også synes at det mye morsommere å holde litt orden selv etterhvert også :)

Også har vi kommet igang med lavkarbo mat igjen. Såååå deilig!!! Vi har vært sløve siden i fjord høst, selv om jeg har passet meg godt for å spise for mye brød. Men nå er brødet borte, altså ungene får fortsatt brød om de vil, men jeg ser jo at de også synes at maten jeg spiser er kjempegod, så da jeg lager mat, lager jeg store porsjoner, slik at alle kan spise og at det er igjen til frokost til oss voksne. For det ser jeg, at om det ikke er noe rester til frokost, er det lett og ty til den brødskiva :s  Etter at jeg fant LCHF bloggen er egentlig alt blitt enda enklere, med enkle gode oppskrifter, som passer til hele familien. Så idag har jeg og snuppa kost oss med nystekte kyllingpletter og rømmesalat til lunsj. Nam nam! Oppskriften på kyllingplettene finnes inne på LCHF bloggen. Jeg bruker den som base, men har utviklet min egen variant ;)

Ingen kommentarer: